Tittel Opplæring til selvstendighet: et sosialt kognitivt perspektiv
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Hva forstår vi med selvstendighet og selvstendige handlinger? Hvorfor er selvstendighet så viktig? Hvordan kan man utvikle selvstendighet gjennom opplæring? Formålet med denne boka er å gi leserne kunnskap om hvordan de kan fremme selvstendighet hos barn og unge. Selvstendighet drøftes med utgangspunkt i sosial kognitiv teori, med særlig vekt på grunnbegrepene human agency, forventning om mestring og selvregulering. Forfatterne drøfter verdier som grunnlag for utvikling og utøvelse av selvstendighet, om selvstendighet alltid er et gode og hvilken betydning selvstendighet har for psykisk helse. Redaktører for boken er Cecilie Skaalvik, universitetslektor i pedagogikk og Marit Uthus, førsteamanuensis i spesialpedagogikk. Begge tilsatt ved Institutt for lærerutdanning ved NTNU. Øvrige bidragsytere er Einar M. Skaalvik, professor emeritus i pedagogisk psykologi og er nå knyttet til NTNU Samfunnsforskning og Sidsel Skaalvik, professor emerita i spesialpedagogikk ved NTNU.
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00002162nam a22003254c 4500
*0018429
*00520210428110748.0
*007t|
*008200605s2020||||no ||||er |||||0 nob|d
*019 $bl
*020 $a978-82-15-03616-8$qheftet$qrettet$z9788215031268
*0243 $a9788215036168
*035 $a(Bokbasen AS)150350822
*040 $bnor
*082 4$qNO-OsNB$a370.153$223/nor
*0837 $qNO-OsBA$a370.15$223/nor
*090 $c370.15$dO
*24500$aOpplæring til selvstendighet$bet sosialt kognitivt perspektiv$cCecilie Skaalvik og Marit Uthus (red.)
*260 $aOslo$bUniversitetsforlaget$c[2020]
*300 $a121 sider$billustrasjoner$c22 cm
*336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco
*337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt
*338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact
*500 $aFeil ISBN i kolofonen: 978-82-15-031268
*5208 $aHva forstår vi med selvstendighet og selvstendige handlinger? Hvorfor er selvstendighet så viktig? Hvordan kan man utvikle selvstendighet gjennom opplæring? Formålet med denne boka er å gi leserne kunnskap om hvordan de kan fremme selvstendighet hos barn og unge. Selvstendighet drøftes med utgangspunkt i sosial kognitiv teori, med særlig vekt på grunnbegrepene human agency, forventning om mestring og selvregulering. Forfatterne drøfter verdier som grunnlag for utvikling og utøvelse av selvstendighet, om selvstendighet alltid er et gode og hvilken betydning selvstendighet har for psykisk helse. Redaktører for boken er Cecilie Skaalvik, universitetslektor i pedagogikk og Marit Uthus, førsteamanuensis i spesialpedagogikk. Begge tilsatt ved Institutt for lærerutdanning ved NTNU. Øvrige bidragsytere er Einar M. Skaalvik, professor emeritus i pedagogisk psykologi og er nå knyttet til NTNU Samfunnsforskning og Sidsel Skaalvik, professor emerita i spesialpedagogikk ved NTNU.
*65007$aPedagogisk psykologi$2Bokbasen AS
*65007$aIntegritet$2Bokbasen AS
*65007$aElever$2Bokbasen AS
*65007$aElevar$2Bokbasen AS
*65007$aGrunnskolen$2Bokbasen AS
*7001 $aSkaalvik, Cecilie$eredaktør$4edt$jNO$0(NO-TrBIB)1592544951260$8f
*7001 $aUthus, Marit$d1972-$eredaktør$4edt$jNO$0(NO-TrBIB)4078170$8f
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening