Tittel Leseforståelse i skolen: utfordringer og muligheter
Medansvarlig
Språk
Klassifikasjon
Emne
År
Noter I Leseforståelse i skolen får lærerstudenter og lærere forskningsbasert kunnskap om hva leseforståelse er og hvordan elever utvikler leseforståelsen gjennom grunnskolen. Forfatterne viser hvilke utfordringer elever som strever med å lese møter, og hva det vil si å forstå digitale tekster og lese multiple informasjonskilder kritisk. I tillegg viser de hva som kan motivere elever til å investere tid og innsats i slik lesing. Forfatterne drøfter også hvordan grunnskolen kan fremme god leseforståelse ved å utnytte mulighetene og utfordringene som følger med flere flerspråklige elever, endringer i demografi, teknologi og informasjonsflyt. Bokas bidragsytere er internasjonalt orienterte forskere innenfor det feltet de skriver om. De fleste av dem er nåværende eller tidligere medlemmer av forskergruppen TextDIM ved Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo.
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00002373nam a2200337 c 4500
*0018892
*00520221209115122.0
*007ta
*008210406t2021||||no a e |||||00| 0 nob|d
*019 $bl
*020 $a9788202650063$qheftet
*035 $a(NO-OsBAS)150371697
*040 $aNO-OsBAS$bnob$erda
*08204$a372.47$qNO-OsBAS$223/nor
*24500$aLeseforståelse i skolen$butfordringer og muligheter$cVibeke Grøver og Ivar Bråten (red.)
*250 $a1. utgave
*264 1$aOslo$bCappelen Damm akademisk$c2021
*300 $a255 sider$billustrasjoner$c24 cm
*336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco
*337 $auformidlet$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/#1007$2rdamt
*338 $abind$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/#1049$2rdact
*386 $mCountry of origin$bNO$0(NO-TrBIB)90348780$2bokbas
*386 $mCountry of origin$bNO$0(NO-TrBIB)10051294$2bokbas
*520 $aI Leseforståelse i skolen får lærerstudenter og lærere forskningsbasert kunnskap om hva leseforståelse er og hvordan elever utvikler leseforståelsen gjennom grunnskolen. Forfatterne viser hvilke utfordringer elever som strever med å lese møter, og hva det vil si å forstå digitale tekster og lese multiple informasjonskilder kritisk. I tillegg viser de hva som kan motivere elever til å investere tid og innsats i slik lesing. Forfatterne drøfter også hvordan grunnskolen kan fremme god leseforståelse ved å utnytte mulighetene og utfordringene som følger med flere flerspråklige elever, endringer i demografi, teknologi og informasjonsflyt. Bokas bidragsytere er internasjonalt orienterte forskere innenfor det feltet de skriver om. De fleste av dem er nåværende eller tidligere medlemmer av forskergruppen TextDIM ved Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo.
*65017$aLesing$2bokbas$9nob
*650 $aLeseopplæring
*65017$aLesing$2bokbas$9nno
*7001 $aGrøver, Vibeke$d1955-$0(NO-TrBIB)90348780$4edt
*7001 $aBråten, Ivar$d1952-$0(NO-TrBIB)10051294$4edt
*8521 $h372.47$iL
*85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/97/16/150371697/productimage_ORG_2e5887b363705444039f2d5eddf5766af7374aca.jpg$qimage/jpeg
*996 $uhttp://localhost/Mikromarc3/Web/Detail.aspx?Unit=6484&db=bokbasen21&ID=342645&SU=6484$zlocal
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening