Biblioteket

 
Merk språket: skriv og les!
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Merk språket: skriv og les!
Medansvarlig
Språk
  • Språk: nob.
Klassifikasjon
Emne
År
  • [2020]
Noter
  • Merk språket - skriv og les! er primært skrevet til deg som ønsker å medvirke aktivt i barns læringsprosesser for å lære å lese og skrive. De fleste barn tilegner seg lese- og skriveferdigheter raskt og uten problemer, men noen barn har virkelig bruk for en voksen, som kan lære dem å lese. I begynneropplæringen er det avgjørende at alle barn allerede ved starten kommer godt i gang med skriftspråket. I tillegg er det kommet ny forskning, som viser at barnets tidlige utforskende skriving har større potensial i forhold til innføringen i skriftspråket, enn den tradisjonelle begynnerundervisningen. Skriftspråket er en bærende del i skolens undervisning i de fleste fag, og lese- og skrivevansker vil derfor - gjennom hele skoleløpet - kunne medføre store utfordringer for de barn som har slike utfordringer. Erfaring viser at lese- og skrivevansker ofte går utover både motivasjon og glede ved å gå på skolen og at dette innvirker på læring generelt sett. Boken er skrevet for pedagoger både i barnehager og skoler, som ønsker en innføring i hvordan man på et tidlig tidspunkt i utviklingen kan stimulere områder i språkutviklingen, som har særlig betydning for barnets første skritt inn i skriftspråket. Boken handler også om hvordan barnehage og skole kan samordne pedagogikken de legger til grunn, slik at målet med skriftspråket tilpasses seksåringens læringspremisser. Innholdet i boken kan også være relevant for foreldre, som ønsker å vite hvordan de kan støtte barnets skriftspråklige utvikling på en avslappet og naturlig måte i det daglige samspillet i familien. Det er utarbeidet fem studiehefter i tilknytning til Jørgen Frost' bok Merk språket - Skriv og les! Studieheftene inneholder supplerende materiale til boken, og den henvender seg til undervisere og studerende ved barnehagelærer-, lærer- og leseveilederutdannelser samt til leseveiledere, barnehagelærere og lærere som gjerne vil ha inspirasjon til arbeidet på deres institusjon. Intensjonen er å utbygge og und
ISBN
  • 9788283601015
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00003702nam a2200373 c 4500
*0018602
*00520210519113257.0
*007ta
*008210506t2020||||no a   e |||||00| 0 nob|d
*019  $bl
*020  $a9788283601015$qheftet
*035  $a(NO-OsBAS)150373653
*040  $aNO-OsBAS$bnob$erda
*0411 $anob$hdan
*08204$a372.6$qNO-OsBAS$223/nor
*1001 $aFrost, Jørgen$d1944-$0(NO-TrBIB)90576376$4aut
*24510$aMerk språket$bskriv og les!$cJørgen Frost ; oversettelse: Unni Espenakk
*2461 $iOriginaltittel:$aMærk sproget :$bskriv og læs!
*264 1$a[Bryne]$bInfo vest forlag$c[2020]
*300  $a188 sider$billustrasjoner$c24 cm
*336  $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco
*337  $auformidlet$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/#1007$2rdamt
*338  $abind$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/#1049$2rdact
*386  $mCountry of origin$bNO$0(NO-TrBIB)90576376$2bokbas
*386  $mCountry of origin$bNO$0(NO-TrBIB)90925378$2bokbas
*520  $aMerk språket - skriv og les! er primært skrevet til deg som ønsker å medvirke aktivt i barns læringsprosesser for å lære å lese og skrive. De fleste barn tilegner seg lese- og skriveferdigheter raskt og uten problemer, men noen barn har virkelig bruk for en voksen, som kan lære dem å lese.  I begynneropplæringen er det avgjørende at alle barn allerede ved starten kommer godt i gang med skriftspråket. I tillegg er det kommet ny forskning, som viser at barnets tidlige utforskende skriving har større potensial i forhold til innføringen i skriftspråket, enn den tradisjonelle begynnerundervisningen. Skriftspråket er en bærende del i skolens undervisning i de fleste fag, og lese- og skrivevansker vil derfor - gjennom hele skoleløpet - kunne medføre store utfordringer for de barn som har slike utfordringer. Erfaring viser at lese- og skrivevansker ofte går utover både motivasjon og glede ved å gå på skolen og at dette innvirker på læring generelt sett.  Boken er skrevet for pedagoger både i barnehager og skoler, som ønsker en innføring i hvordan man på et tidlig tidspunkt i utviklingen kan stimulere områder i språkutviklingen, som har særlig betydning for barnets første skritt inn i skriftspråket. Boken handler også om hvordan barnehage og skole kan samordne pedagogikken de legger til grunn, slik at målet med skriftspråket tilpasses seksåringens læringspremisser. Innholdet i boken kan også være relevant for foreldre, som ønsker å vite hvordan de kan støtte barnets skriftspråklige utvikling på en avslappet og naturlig måte i det daglige samspillet i familien. Det er utarbeidet fem studiehefter i tilknytning til Jørgen Frost' bok Merk språket - Skriv og les! Studieheftene inneholder supplerende materiale til boken, og den henvender seg til undervisere og studerende ved barnehagelærer-, lærer- og leseveilederutdannelser samt til leseveiledere, barnehagelærere og lærere som gjerne vil ha inspirasjon til arbeidet på deres institusjon. Intensjonen er å utbygge og und
*65017$aLese- og skriveopplæring$2bokbas$9nob
*65017$aLese- og skriveopplæring$2bokbas$9nno
*65017$aLese- og skrivevansker$2bokbas$9nob
*65017$aLese- og skrivevanskar$2bokbas$9nno
*7001 $aEspenakk, Unni$d1952-$0(NO-TrBIB)90925378$4trl
*8521 $h372.6$iF
*85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/53/36/150373653/productimage_ORG_65b1ddb2a222b7c5e0f67ad80969fe221483649c.jpg$qimage/jpeg
*996  $uhttp://localhost/Mikromarc3/Web/Detail.aspx?Unit=6484&db=bokbasen21&ID=343968&SU=6484$zlocal
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Bilder 
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Signo kompetansesenter372.6 F