Biblioteket

Lek i begynneropplæringen: lekende tilnærminger til skole og SFO
Huskelisten er tom
Vis
Tittel
  • Lek i begynneropplæringen: lekende tilnærminger til skole og SFO
Medansvarlig
Språk
  • Språk: mul.
Klassifikasjon
Emne
År
  • [2019]
Noter
  • Hvordan kan vi legge bedre til rette for lek, lekende arbeidsmåter og læring i skole og skolefritidsordning? Denne boken handler om lekens betydning for de yngste barna i skolen, og om lekens betydning for kontinuitet mellom barnehage, skolefritidsordning og skole. For at barna både skal få leke og lære, er det behov for mer kunnskap om lek og lekende tilnærminger til læring i dagens skole og skolefritidsordning. Boken viser hvordan lek, bevegelse og varierte arbeidsmåter gir bedre muligheter for helhetlig læring og utvikling. Med forskningsbidrag fra nasjonale og internasjonale forskere løfter boken fram ulike perspektiver på lek og lekende tilnærminger i skolen. De ulike kapitlene bidrar til bevisstgjøring, refleksjon, videre diskusjon og forskning rundt lek både som fenomen og som arbeidsform i skolen. Målgruppen for boken er studenter i lærerutdanningene, lærere, skoleledere, lærerutdannere og forskere som er opptatt av begynneropplæringen og overgangen mellom barnehage og skole.
ISBN
  • 9788215034133
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00002784cam a2200385 c 4500
*0018709
*00520220316042122.0
*007ta
*008190503t2019||||no a   e |||||00| 0 mul|d
*019  $bl
*020  $a9788215034133$qheftet
*035  $a(NO-OsBAS)150321186
*040  $aNO-OsBAS$bnob$erda
*0410 $amul$anob$anno$aeng$adan
*08204$a372.241$qNO-OsBAS$223/nor
*24500$aLek i begynneropplæringen$blekende tilnærminger til skole og SFO$cAslaug Andreassen Becher, Elisabeth Bjørnestad, Hilde Dehnæs Hogsnes (red.)
*264 1$aOslo$bUniversitetsforlaget$c[2019]
*300  $a193 sider$billustrasjoner$c25 cm
*336  $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco
*337  $auformidlet$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/#1007$2rdamt
*338  $abind$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/#1049$2rdact
*386  $mCountry of origin$bNO$0(NO-TrBIB)1006522$2bokbas
*386  $mCountry of origin$bNO$0(NO-TrBIB)1027618$2bokbas
*386  $mCountry of origin$bNO$0(NO-TrBIB)9023122$2bokbas
*520  $aHvordan kan vi legge bedre til rette for lek, lekende arbeidsmåter og læring i skole og skolefritidsordning? Denne boken handler om lekens betydning for de yngste barna i skolen, og om lekens betydning for kontinuitet mellom barnehage, skolefritidsordning og skole. For at barna både skal få leke og lære, er det behov for mer kunnskap om lek og lekende tilnærminger til læring i dagens skole og skolefritidsordning. Boken viser hvordan lek, bevegelse og varierte arbeidsmåter gir bedre muligheter for helhetlig læring og utvikling. Med forskningsbidrag fra nasjonale og internasjonale forskere løfter boken fram ulike perspektiver på lek og lekende tilnærminger i skolen. De ulike kapitlene bidrar til bevisstgjøring, refleksjon, videre diskusjon og forskning rundt lek både som fenomen og som arbeidsform i skolen. Målgruppen for boken er studenter i lærerutdanningene, lærere, skoleledere, lærerutdannere og forskere som er opptatt av begynneropplæringen og overgangen mellom barnehage og skole.
*65017$aLek$2bokbas$9nob
*65017$aLeik$2bokbas$9nno
*65017$aPedagogikk$2bokbas$9nob
*65017$aPedagogikk$2bokbas$9nno
*7001 $aBecher, Aslaug Andreassen$d1955-$0(NO-TrBIB)1006522$4edt
*7001 $aBjørnestad, Elisabeth$d1969-$0(NO-TrBIB)1027618$4edt
*7001 $aHogsnes, Hilde Dehnæs$d1964-$0(NO-TrBIB)9023122$4edt
*8521 $h372.24$iL
*85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/86/11/150321186/productimage_ORG_37b609cf2e8c645ccb587f9699b37bf219415da3.jpg$qimage/jpeg
*996  $uhttp://localhost/Mikromarc3/Web/Detail.aspx?Unit=6484&db=bokbasen21&ID=25301&SU=6484$zlocal
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Bilder 
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Signo kompetansesenter372.24 Le